Kaplama Seçimi Kaliteli görselleştirmeyi oluşturan ikinci diğer konudur. Malzeme ayarları ve kaliteli kaplama seçimi , gerçekçi render için önemli konulardan biridir.
Birinci konumuz olan Modelleme kısmına burada değinmiştik. Eğer modelleme kısmında kendinizi zayıf hissediyorsanız eksiklerinizi görmek için o konuyu ziyaret ediniz.
Kaplama Seçimi
Detaylı olarak objeleriniz modelleme aşamasını bitirdiniz ve sıra geldi, kaplama aşamalarını oluşturmaya.Kaplama aşamalarını oluşturmadaki en önemli kısım , aynı renk uyumun da olduğu gibi kaplamalarında birbirleri ile olan uyumudur.
Uyumsuz sahneler direk göze çarpar ve sizin alakasız renklerle gökkuşağı renklerine bulanmış çalışmalar çıkarmanıza neden olur.
Uyum sorunu ve renk seçim konusundaki kararsızlık, görselleştirme işine ilk başlayan kişilerin yaşadığı genel problemlerden biridir.
Bu sorunu çözmenin en büyük çözümü, örnek referans tasarımlardan faydalanmaktır.
Burada altını çizerek belirtmek istiyorum, eğer sıfırdan kendize ait bir tasarım yapıyorsanız o zaman zaten belirli bir aşamaya gelmiş , renk ve malzeme konularını çözmüş durumda olursunuz, bu aşamada referans resimlere ihtiyacınız olmayabilir.
Modellemede olduğu gibi, malzeme seçiminde de işin için çıkamıyorsanız bir eğitim almanız gerekebilir.Eğitim önemlidir ve sizin harcadığınız sürenin %50 oranında kısalmasına neden olur.
Bu süreci hızlandırmak için Hazırlamış olduğumuz 3D Eğitim setleri kısmına buradan ulaşabilirsiniz.
Fakat bu kısımda , önemli bir ayrıntı vardır.Yeni başlayan biri ilk enerjisini ve eforunu kendi renk ve kaplama seçimlerine ayırırsa, geri kalan render ve ışık denemeleri gibi konularda büyük sorunlar yaşayabilir.
Bir proje üzerinde enerjinizi ve zamanı verimli kullanmakta diğer önemli husuların başında gelir.
Kaplama ve Renk Örnekleri
Malzeme ve renk örnekleri konusunda aşağıdaki sitelerden, beğendiğiniz örnek görselleri ve tasarımları seçebilirsiniz.
houzz.com
pinterest.com
archdaily.com
Render Motorlarında Kaplama Ayarları
Malzeme seçimi konusunda, yukarıda verdiğimiz tavsiyeler sadece kaliteli görselleştirmeyi oluşturmak için yeterli olmamaktadır.
Render motorlarının yaptığı en önemli görevlerden biride, gerçek hayatta gördüğümüz objeler üzerindeki yansıma, kırılma, kabartma, pürüzlülük gibi değerleri oluşturmamıza yardımcı olurlar.
Sizler render motorları içerisindeki bu ayarlardan, zemin mazemesi için ahşap materyalinin yansımasını, kabartma olacak yerlerde bump parametresi gibi temel bazı öğeleri kullanabilirsiniz.
Veya bir mermer malzemesi üzerindeki yansımanın değerini veya bir cam kaplaması yaparken kırılma oranlarını ayarlayabilirsiniz.
Bu sayede aslında malzeme oluşturma kısmının en önemli can alıcı kısmını oluşturmuş olursunuz.
Bu konuda ise hızlı ilerlemek için 3D eğitim setlerimizden faydalanabilirsiniz.
Faydalı bilgiler…