Kaliteli görsel aşamaları için önemli tüyolar

12
213
Kaliteli görsel oluşturma aşamaları
Kaliteli görsel oluşturma aşamaları

Merhaba arkadaşlar, bu makalemiz içerisinde sizlere kaliteli görsel oluşturma aşamalarından ve bazı önemli konuları anlatacağım.Sabırla okumaya ve uygulamaya başlarsanız, şaşıracağınız sonuçlarla karşılaşacaksınız.

Unutmadan şunuda eklemek istiyorum, bu makalede sadece 3D Görselleştirme içerisinde, Kaliteli görsel aşamalarına dokunulacak en önemli faktörlerden bahsetmek istiyorum.

Üç boyutlu çizim programlarında tasarıma yaklaşım şekli ve bakış açısı tamamiyle farklı bir konu olup bu konuda eğitim almak gerekmektedir.

Bizim uzmanlık alanımız Kaliteli 3D görselleştirme olduğu için buna bağlı olan parametrelerin hangi konumda olması gerektiğini anlatmaktır.

Kaliteli görselleştirme gerçekten emek ve zaman isteyen belirli bir süreye yayılması gereken bir işlemdir.Bir işe başlarken acele etmeden, bir yerde yayınlama derdiniz olmadan sabırla o işe yoğunlaştığınız da ortaya kaliteli bir görselin çıkmaması imkansızdır.

Genelde insanlar aceleci tavırları yüzünden ve bir platformda yayınlama isteklerine yenik düştükleri için hızlı ve detaysız işler çıkarıyorlar ve bu işlerinde kalıcılık süresi ise ancak birkaç saatir.

Her konuda olduğu gibi bu konuda da bazı parametreler bulunmaktadır. Aşağıda anlatacağım konulara sırasıyla ve detaylı bir şekilde yaklaştığınızda sonuç almanız kaçınılmaz olacaktır.

Bu konuyla ilgili aşağıdaki videoyu izleyiniz.

Üç boyutlu programlarda Kaliteli Görsel için Tasarım Aşaması

Tasarım Kaliteli görsel için en birincil aşamalardan biridir. Eğer bir tasarım için uğraşmıyorsanız alacağınız sonuçlar biraz eksik kalacaktır. Şimdi bu kısıma bir nokta koyalım, kaldığımız yeri unutmayın Tasarım aşamasında kalmıştık. Ama bundan önce 3D programları kullanırken yapacağımız önemli bir kısım, bu tasarımı nasıl 3 boyutlu alana aktaracağımızdır.

Bu işin Temel aşaması ise modellemedir. Modellemenin Temel aşaması ise Teknik konularda bilgili olmaktır. Teknik konularda bilgi için iyi bir araştırma yapmak veya size yardımcı olacak kişilerle iletişimde olmak faydalı olacaktır.

Çünkü en basit haliyle bir kapı yüksekliği, bir kat yüksekliği, ortalama pencere kapı ölçüleri ve bazı mimari teknik bilgilere ihtiyacınız vardır. Tabi bu mimari alanda geçerli bir durum, sektörünüze göre sizlerde ilgi alanınıza göre konularda kendinizi eğitmelisiniz.

Görüyorsunuz hepsi birbirine bağlı olarak gelişen bir sistem.Bu sistemi daha iyi anlatmak için aşağıdaki grafik şemasına bakmanız yeterlidir.

Önemli bir konu olarak, program seçiminizi yapıp hangi alanda çalışıyorsanız o konuda kendini eğitiminize önem vermelisiniz.

BU YAZIYI KAÇIRMA  Sketchup Vray 2.0 Eğitim Setlerinde %50 İndirim

Ben bu konuda ilk bu işe başladığımda (1997 Eylül) 3 ay boyunca bir mimari büroda ücretsiz olarak çalıştım.Gerekli bilgileri öğrendim ve bu şekilde 3D Modelleme konusunda hiç bir sıkıntı yaşamadım, ama şu anki dönemde artık bir çok bilgiyi Youtube ve Facebook gruplarında bulmak mümkün.

İmkanınız varsa en hızlı ve randımanlı bu işi öğreneceğiniz yerler yinede mimari bürolardır.Kendi zamanınızdan vereceğiniz birkaç aylık taviz, sizin bu işlerde ilerlemenizde büyük katkı sağlayacak ve ufkunuzu açacaktır.

Yukarıdaki Maddeleri bildiğinizi ve öğrendiğinizi düşünerek tekrar kaldığımız yerden Tasarım aşamasından devam edelim.Makalenin ilk kısmında belirttiğim gibi, Tasarım aşaması çok farklı bir konu olup eğitim almak gerekmektedir.

Tasarımın içerisinde Renk uyumu, konu anlatımı gibi konuları farklı kaynaklardan öğrenebilirsiniz.Ama bizim işimiz içerisinde en önemli husus Renk ve Doku uyumuna dikkat etmek gerekmektir.

Tasarım konusunda ve Modelleme konusunda bir diğer konu ise örnek tasarımlar üzerinden giderek modelleme yeteneklerimizi geliştirmektir. Herkes tasarım bilgisine sahip olamaz veya bu konuda bilgisi yetersiz gelebilir.Burada kendimizi geliştirmek için Pinterest ve farklı tasarım sitelerinden örnek tasarımları modelleyebilirsiniz.

Bu kısımda yanlış anlamaya mahal vermeden, hazır tasarımları modellemek ne kopyacılıktır nede taklit etmektir. Eğer siz gördüğünüz bir Tasarımı birebir modelliyorsanız zaten belirli bir aşamaya gelmişsiniz demektir.

Hazır tasarımları sadece modelleme yeteneklerinizi geliştirmek için kullanmalısınız.

Farklı platformlarda bu tasarımları yayınlarken hak sahiplerini ve site linklerinide eklemeyi unutmayın,hatta modellemeye geçmeden önce tasarım sahibine ulaşabilirseniz izin almanızda güzel bir davranıştır, bu sizin hem güvenilir hemde güzel iş yaptığınızın kanıtı olacaktır.

Üç boyutlu programlar da Doku ve Renk Uyumu

Kaliteli Görsel içerisindeki bir diğer husus ise Doku ve Renk Uyumudur, bir üst kısımda Modelleme konusunu artık bitirdiğinizi düşünelim ve bu konu üzerinde araştırma yaptığınızı planlayalım.

Sahnedeki modellerin birbirleri ile ilgili renk ve doku uyumları kaliteli görseli oluşturan diğer bir faktördür.Bu konuda renk uyumu için gerekli olan sitelere giderek hangi renklerin, hangi renklerle uyumlu olduğunu öğrenmeniz gerekiyor.

Ana renkler, Tamamlayıcı renkler, zıt renkler gibi , hangi renklerin hangi renklerle uyumlu ve zıtlık taşıdığını öğrenmeniz tasarımlarınız için hayati önem taşımaktadır.

Gelişi güzel bir renk karmaşası ve çok fazla renk kullanımı hem tasarımın kendini göstermesini engeller, hemde anlatmak istediğiniz mekan bölümlerinde karmaşaya sebep olur.

Aynı şekilde kaplama seçimlerinizde de aynı uyum söz konusudur, seçmiş olduğunuz kaplama renklerinde de bu konuya dikkat etmelisiniz. Aşağıda örnek bir görsel ekliyorum bu konu ile ilgili.

BU YAZIYI KAÇIRMA  Gran Fondo Ankara

3D Programlar da Işık Kaynakları

3D Programlar içerisinde bulunan Render Motorlarının kendilerine özel ışık kaynakları vardır.Bu ışık kaynaklarının nerede nasıl kullanıldığını öğrenmek için eğitim kaynaklarını izlemek ve bu konuda hazır sahneleri incelemek faydalı olacaktır.

Özellikle referans olarak kullandığınız görsellerdeki ışığın aynısını tutturabilmek için, hangi ışık kaynağının nerede nasıl hangi şiddette kullanıldığını iyice kavramak gereklidir.

Bu kavramayı nasıl öğreneceğiniz derseniz , bol bol boş sahnelerde ışıklarla ilgili testler yapmak gereklidir.Bir iş üzerinde bolca tekrar yapmak sizin o konuda gelişmenize katkı sağlayacaktır.

Üç boyutlu programlar da Kamera yerleşimi ve bakış açılar

Üst kısımlarda anlattığımız konuların en kolay olan maddelerden biridir.Kamera yerleşimi için dikkat etmeniz gereken bir husus özellikle büyük alanlarda, tüm alanı render içerisinde göstermeye çalışmayın.Anlatmak istediğiniz kısımları, kamera yerleşimi yaparak tek tek render almalısınız.

Geniş bir alandan almış olduğunuz görüntülerde anlatmak istediğiniz kısımları tam gösteremezsiniz ve detay kısımlarına girecek alanların gözden kaçmasına neden olursunuz.

Bunun için yapılacak en önemli husus her bölge için farklı bir kamera oluşturmak ve bu şekilde hareket etmek gerekmektedir.

Aşağıdaki görsel size bu konuda fikir verecektir.Kameraların farklı açılarda farklı yerlere yerleştirildiğini görüyoruz.

Bu kısımlar kaliteli görselin en önemli kısımlarını oluşturmakla beraber, diğer konular olan render motorlarındaki bazı ayarlar ve en son olarak Photoshop kullanımı bu işin geri kalan kısımlarını oluşturmaktadır. Bu kısımları şu bölümde detaylı bir şekilde anlattık. O kısıma giderek ilgili bölümle ilgili konuları okuyabilirsiniz.

Konu ile ilgili yorumlarınızı aşağıdaki yorum kısmına yazabilirsiniz.
Instagramdan takip etmek için TIKLA 
Facebook sayfam için TIKLA

12 YORUMLAR

  1. Hocam merhaba ben Kemal Yeğin ve sayfanızı sürekli takip ediyorum, liseden beri kullandığım bu programda bana çok çook yardımcı oldunuz sağolun. Şu an Litvanyada okuyorum ve iş kuracağım, belki ileride görüşürüz. Lütfen daha çok üretin ki biz de daha çok öğretelim. Sevgiler ve saygılar.

  2. Bu makaleler yeni başlayanlar için çok faydalı olmakla birlikte , bilenler için de çok güzel detaylar , tüyolar vermekte. Okumaktan keyif alıyorum ve katkılarınızdan ötürü de, hepimiz için verdiğiniz emeklere ve öğretmeye çalıştığınız bilgilere de çok teşekkür ediyorum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz