Konunun aşağısında vermiş olduğum video CG Record Tarafından hazırlanmış.
Vray render motoru uzun zamandan beri GPU (ekran kartı) render konusunda gelişmeler ve iyileştirmeler yapmaya çalışıyor.
Özellikle Vray 3.6 içerisinde hem işlemci hemde ekran kartı ile render almamızı sağlayan özellik ile, ilk defa kullanıcıya merhaba dedi.
Bu özellik render hızı konusunda çok fark oluşturmasa da, vrayin bir sonraki sürümleri hakkında bize güzel ipuçları vermiş oldu.
En son çıkan vray 3.6 hybrid rendering için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Vray 4.0 Beta yenilikleri
Aramız da hatırlayanlarımız vardır, ilk Vray sürümü çıktığı zaman , mental ray kullanıcıları baya bir tepki vermişlerdi bu duruma , çizgi film tonlarında fazla renkli olan vray sürümü ilerleyen sürümlerle beraber kendini çok fazla geliştirerek render piyasası konusunda hatrı sayılır bir konuma yerleşti.
Bu durumun üzerinden uzun yıllar geçmesi ile birlikte, mental ray hakkın rahmetine kavuştu.
İşin şakası bir yana , vray render motorunun bu kadar popüler olmasındaki asıl ana sebeplerden biri , hem mental ray’e göre daha kolay kullanımı hemde arayüzün kullanıcı dostu bir yapıya sahip olması olarak gösterebilirdik.
Gösterebilirdik diyorum, çünkü köprünün altından çok sular geçti, zaten eskiye dönmemin ana sabeplerinden biride budur, eskiden yeniye doğru baktığımızda gerçekten vray çok yol aldı.
Yakın zamanda satın aldıkları Corona Render Motoru ile, farklı bir cephede Biased vs Unbiased render olarak yoluna devam ediyor.Bu arada Corona Render hem Basied hemde unbiased olarak çalışma yeteneğine sahiptir.
Bu sistemler arasındaki farkı görmek için aşağıdaki videoyu izlemeniz yeterlidir.
https://www.youtube.com/watch?v=K-wgA08c2gU
Tekrar konumuza döndüğümüz de, Vray 4.0 daki arayüzün hızlanması ve aşağıda bahsedeceğimiz bazı özelliklerin gelmesi kullanıcı açıcından büyük önem taşımaktadır.
3dsmax Vray 4.0 ile Gpu render özellikleri ;
Videoda gösterilen ilk özelliklerden biri, render bilgi ekranının Frame Buffer (render ekranı) kısmına alınması olarak göze çarpıyor.
Videonun 2 nci bölümünde ise, Vray Gpu aktifken, Render Elements kısmına eklenen Denoiser (pürüz engelleme) kısmı ile denemeler yapılıyor. Yeni eklenen buton sayesinde , görüntü üzerinde denoiser işleminin ne kadar etkili olduğu görülebiliyor.
Yine devamında render devam ederken, aynı corona render da olan ışık listesi üzerinden, ışıklara müdahale edilerek sahnenin ışık renk tonlarının değişmesi sağlanmış, bu değişmede anlık olarak sahnede görülüyor.
Genel olarak bakıldığında Denoiser üzerinde çok fazla durulduğu görülüyor.Zaten video başlığına baktığınızda Optix denoiser kısmını göreceksiniz.
3dsmax Vray 4.0 Yenilikler Videosu ;
https://www.youtube.com/watch?v=nvA4GQAPiTc
Vray 4.0 Beta için sadece video üzerindeki görüntülerde bu değişimleri görebiliyoruz.
Arka planda ise Chaos Grup kendi sayfasında, betada değişen ve değişecek olan özelliklere yer vermiş.Bu kısımdan bakabilirsiniz.
Sizlerinde bu konuda düşünceler varsa, aşağıdaki yorum kısmında bizlerle paylaşabilirsiniz.
Keyifli Renderlar !