SKETCHUP (ARA YÜZÜ) BAŞLANGIÇ TEMELLERİ

0
59

Sketchup (ara yüzü) başlangıç temelleri yazımızda sizlere Sketchup programını açtığınız zaman karşınıza çıkan ana ekranın genellikle üst kısmında (bazen de solda) bulunan bazı simgeler ve görevleri hakkında bilgiler vereceğiz.

Sketchup programını ilk açtığınızda karşınıza çıkan ekran aşağıdaki gibidir. Sketchup programını ilk açtığınızda karşımıza neler çıkıyor bakalım :

SKETCHUP (ARA YÜZÜ) BAŞLANGIÇ TEMELLERİ MENÜ ÇUBUĞU 

File, Edit, view, camera, draw, tools, window ve help  butonlarının bulunduğu kısımdır.

1.File (Dosya) bölümünde ; yeni bir sketchup sayfası açabilir,

Daha önce çalıştığınız ya da uzantısı farklı (jpg, jpeg,  png, dwg,pdf, psd, skp gibi) dosyaları açabilir

Çalışma sayfanızı skp uzantılı olarak veya farklı uzantılarda kaydedebilir,

3D Warehouse’e direk gidebilir,

Çalışmanızı export ya da import edebilir,

Çalışmanızı yazdırabilir, yazdırma önizlemesi yapabilir,

Sketchup programından exıt ile direk çıkış yapabilirsiniz

2.EDIT : Düzen ile ilgili araçların bulunduğu kısımdır. Bu kısımda yapabileceğiniz bazı şeyler;

Çalışmanızda yaptığınız değişikliği geri alabilir, geri aldığınız değişikliği yineleyebilirsiniz.

Seçtiğiniz alanı veya herhangi bir objeyi kesebilir, kopyalayabilir, yapıştırabilir ve silebilirsiniz.

Çalışmanızın tamamını tek tıkla seçebilir, çalışmanızı kilitleyebilir veya kilitlediğiniz çalışmanızı açabilirsiniz,

Çalışmanızı grup yapabilir, objenizin yüzeyini ayarlayabilirsiniz.

3 VIEWS (GÖRÜNÜMLER ) : Sketchup programında çalışma sayfanızdayken farklı açılardan bakabilmenizi sağlayan araçtır. Bakalım bu araçla neler yapabiliyoruz ;

Toolbarınızı değiştirebilirsiniz. Daha geniş bir toolbar seçebilir, araç çubuğunuza diğer özellikleride üst menünüzde görünür yapabilirsiniz.

Ayrıca shadows, fog, edge style, face style, component edit seçeneklerine ulaşabilirsiniz.

  1. CAMERA : Kamera aracıyla çalışmanızı farklı noktalardan görüntüleyebileceğiniz, çalışmanıza yakınlaşıp uzaklaşabileceğiniz, çalışmanızı perspektif açıdan görebileceğiniz bir araçtır.Ayrıca orbit, pan, match new ptoho, paralel projection, position camera, walk, look around gibi seçeneklere buradan ulaşabilirsiniz.
  2. DRAW : Line, arc, freehand, rectangle, circle, polygon, sanbox gibi çizim araçlarına direk ulaşabileceğiniz araçtır.
BU YAZIYI KAÇIRMA  3dsmaxden sketchupa dosya aktarımı

6.LAYERS ( KATMANLAR) : Katmanlar, çalışmamız ya da modelimizle ilgili karmaşıklıkları önlemek ve grafik bilgiyi sınıflandırmak için kullanılan araçtır. Katmanlar ile çalıştığınızda o katmanda bulunan bir obje ya da çalışma alanının özelliklerini diğer objeleri etkilemeden değiştirebilir hatta diğer objeleri etkilemeden rahatça silebilirsiniz.

7.FACESTYLE : Modeli oluşturan yüzeylerin görünümünü düzenleyen araçları kapsayan bir araçtır.

8.DEĞER GİRİŞ ALANI : Çalışmanızda kullanacağınız sayısal değerleri girdiğiniz alandır.

Sketchup programı  başlangıç temelleri (ara yüz) eğitimimizi izlemenizi tavsiye ederiz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here