3D Görselleştirme

Render Motorlarında Işıkların seçimi

Yüksek Kaliteli Dokular

Render Motorunda IşıklarRender Motorunda Işıklar konusu Kaliteli Görselleştirmeyi oluşturan bir diğer önemli konudur.

Bir önceki konularımızda Modelleme ve Kaplama konularına değinmiştik. Eğer bu konularda eksiğiniz varsa ise, ilk önce o konuları ziyaret etmenizi öneririm.

Işık konusu ilk akla geldiğinde gerçek dünya üzerinde hangi tür ışıklar olduğu ve nerelerde kullanıldığını bilmek gerekiyor.

Aynı zamanda render motorlarında olan ama gerçek dünyada olmayan Domelight benzeri ışıklarda görselleştirme kısmında bizim için önemli ışık kaynaklarıdır.

Render Motorlarında Işıkların Kullanımı

Hemen hemen her render motorunda light (ışık) sekmesinde bir takım ışık modelleri vardır.Bu ışık modelleri ile sahnenizde istediğiniz alanları aydınlatabilirsiniz.

Sketchup Kullanıcıları için sahneye otomatik olarak gelen Güneş ışığı sayesinde direk bir aydınlatma sağlamak mümkündür. Vray ayarlarıdan options kısmından Light sekmesine tıklayarak güneş ayarlarını yapabilirsiniz.

Unutmayın en iyi ışık ayarlarını sürekli test aşamalarından sonra elde edersiniz.

Aynı şekilde 3dsmax kullanıcıları , Vray menüsünden  sahneye vray sun ekleyerek doğal güneş aydınlatmasını yapabilirler.Diğer render motorlarındada bu tür seçenekler mevcuttur.

Aynı şekilde ayar kısmından Güneş ile ilgili birçok parametreye ulaşmak mümkündür.


Işıkar konusunda işin içinden çıkamadığınızı düşünüyorsanız, sizin için hazırlamış olduğumuz 3D Eğitim Setlerinden alabilirsiniz.


Render Motorlarında Işıkların özellikleri

En çok kullanılan render motorlarından olan vray render motoru için aşağıdaki ışıkların ve yerleşimlerini okuyabilirsiniz.

Sun : Güneş ışığıdır ve Sketchup programında otomatik gelir. Diğer 3D programlarda sahneye eklemek gerekiyor.
Vray Light : Her sahnede kullanılabilen bir ışık türüdür ;
İç mekanlarda pencere önünde
Studio render esnasında, tek objelerin aydınlatılmasında.
Farklı yerlerde destekleyici rolünde kullanılabilir.
Sphere Light : Dairesel ışık kaynağıdır, merkezden başlayarak dağılan bir ışık kaynağı yapısıdır.
Omni Light: Gerçek Dünyada Ampül etkisine benzer bir etki ile aydınlatma oluşturur.
Ies Light: Süs ışıkları olarak tabir edebiliriz.Dolap içlerinde, kitaplık ve duvar aydınlatma elemanlarında sıklıkla kullanılır.Dış mekanda köşe aydınlatması için idealdir.
Dome Light :Yarım küre şeklinde bir sembolü vardır, içerisinde hdri ataması yapılarak, yansıma yapan objeler üzerinde daha iyi bir ışık ve etki almak için kullanılır.

Arkadaşlar ışıklar konusunda başarılı olmanın ilk kuralı gerçek hayatta kullanılan ışık modellerini iyi izlemeniz ve bu ışık kaynakları ile bol bol testler yapmanızdan geçer.

Işıklar konusunu hallettiyseniz Render sonrası Post Production konusuna bakabilirsiniz.

UFUK ŞEN

Nasıl yeme içme ihtiyaçlarımızı kesintisiz olarak karşılıyorsak, öğrenme ve geliştirme ihiyaçlarımızı da sürekli kendimizi geliştirerek devam etmeliyiz.İnsanlara birşeyler verirken ve öğretirken aynı zaman da kendimizi geliştirdiğimizi de unutmayın. Sevgi ve Saygıyla..

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Modelleme

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı !

Lütfen reklam engelleyicinizi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün!