3D Görselleştirme

3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için yapılması gereken 10 adım

Yüksek Kaliteli Dokular

3 boyutlu yazicilarda cikti almak3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için yapılması gereken bazı önemli kriterler vardır. Öncelikle 3D programın seçimi konusunda hassak olmak burada en önemli krtiteri belirliyor.

3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için , yani rahat çıktı almak için en önemli programlardan ve en uyumlu programlardan birisi Sketchup programıdır.
Çünkü Sketchup programı , hem yüzey alanı ve poligonal modellemedeki kolaylığı bakımından 3d yazıcıları yormadan rahatça çıktı almayı kolaylaştıran bir yapıya sahiptir.

Aşağıda sizler için ;

3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için yapılması gereken 10 adımı anlatıyoruz

1) Sketchup Template(şablon) ayarı

Hatasız model oluşturmak için temel girdilerin yapılması gereklidir.
Sketchupta menüden Window>Prefences>Template>3d printing millimeters seçiniz.(İnch sistem çalışıyorsanız inches seçiniz.) cm veya metre olmasın.

2) Sketchup dosya biçimi değiştirme
3d model üzerindeki çalışmalar sketchup dosyası olan .skp dosyası olarak kaydolur.3 boyutlu baskılarda skp dosyası da kullanılabilir.Ancak diğer yazılımlarla da uyumlu olması,paylaşım kolaylığı nedeniyle export edilirken STL dosyası olarak çıkarmanız daha iyi olacaktır.
Çizim şablonunuzu doğru olduğunu kontrol ettikten sonra bu adımı izlemelisiniz.

3d-yazici

Eğerki file menüsünde export STL çıkmıyorsa ;
Sketchup Stl eklentisini indirip manager’dan yüklemelisiniz.

İndirme Linki için buraya bakınız.Yukarıdaki resime bakınız

3) 2 boyutlu ince yüzeyler kullanmayın.

Modellerin kalınlık yani hacim barındırmasına özen gösterin.
Sketchup modelinizi 3 boyutlu baskı almak için 3.adım olan her yüzeyin kalınlık barındırmasıdır.

3d-yazici-ayarlari
Yukarıdaki Görselde olduğu gibi 2 boyutlu olan yüzeyler otomatik olarak yazıcı tarafından kalınlık atanmaz ve bu sıkıntı oluşturur.Bu sebeple yüzeylere kalınlık vermelisiniz.

4) Modelinizi katı model hale getirin ve boşluklu yüzey bulundurmayın.

Modelinizi oluştururken yüzey üzerinde boşluklar bulunmamasına dikkat edin.Kolay ve basit modellerde bunu gözden kaçırma ihtimali düşüktür.

3d-yaziciya-model-göndermek
Ancak daha karmaşık modellerde dikkat edilmelidir.
Eğer boşluklar var ise kapatmanız gereklidir.Boşluk kapatıldıktan sonra bu işlem tamamlanır.

5) Çakışan çizgi ve alanları önlemek.

Modelinizi oluştururken ana mantığın katı bir model,kabuk oluşturmak olduğunu unutmayın.2 boyutlu yardımcı çizgiler üzerinden 3 boyutlu modelinizi oluşturmak hatalarını önlemenize yardımcı olur.

3d-cikti-alirken-dikkat-edilecekler

Aşağıdaki örnek görselde soldaki modeli frame halde bakarken içerisinde anlamsız yüzeylerin oluşucağını görebilirsiniz.Soldaki model yazıcıda problem çıkarır.

Ancak bu problemleri önlemenin de bir yolu var.6.Madde de bunu anlatacağız.

6) 3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için Modelin Grup olduğunu kontrol etmek

Modelinizi oluştururken boşluksuz olduğunu anlamak karmaşık modellerde zor olabilir.
Ancak bunu kontrol etmenin basit bir yöntemi var.

1)Farenizin sol imleci ile nesnenin üstüne gerek seçim aracı ile 3 kez tıklayarak tüm nesneyi seçiniz.
2.Sağ tıklayarak Make group (Grup oluştur)seçiniz.
3.Tekrar sağ tıklayarak Entity Info bölümüne gidiniz.

Delikli hatalı bir model oluşturduysanız modeliniz group olarak görünür.
Bu durumda yeniden düzenlemek için sağ tıklayıp explode seçeneği ile patlatıp tekrar düzenleyiniz.
Delikli hatalı bir model oluşturduysanız modeliniz group olarak görünür.Bu durumda yeniden düzenlemek Eğerki tasarladığınız model boşluksuz hatasız ise sağ tıklayıp entity info ya tıkladığınızda Solid Group yani Katı model olarak gözükür.Ve bu hatasız bir model oluşturduğunuzun sağlamasıdır.

7) Modelinizi Hide Tool yada Xray mode ile incelemek
Modeliniz dışarıdan bakıldığında hata içermeyebilir ancak iç kısımlarda hata olup olmadığını görebilmek için ;

1)Modeldeki bir yüzeyi hide edip içeri bakabilirsiniz.
2)Görünüm seçeneklerinden biri olan Xray mode modunda modelinize bakabilirsiniz.

8) Xray ile Grup oluşturup kontrol etmek

Modelinizde çakışan nesneler yazıcıda problem teşkil eder.Üst maddelerde bunu belirtmiştik.
Örneğin iç içe geçmiş 2 nesneyi bir seçenek ile düzeltmenin yöntemi var.

1) Öncelikle xray mode kullanmanızı öneririz.
2) Ayrı ayrı sağ tıklanıp make group haline gelmiş olan nesnelerden birini seçip üst menüden Tools>Outer Shell tıklayın.ardından 2.nesneyi seçmenizi isteyecektir.
3) 2.nesneyi seçtikten sonra katı model düzelmiş olacaktır.

9) Reverse Faces seçeneği

3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için yapılacak en önemli konulardan biride , Modelinizde sorun oluşturabilecek en yaygın problemlerden biri ters yüzeylerdir.

Bu yüzeylerin olup olmadığını anlamak için modelinizde beyaz değil gri renkte yüzey olup olmadığına bakmaktır.

reverce-faceEğerki böyle bir yüzey yada yüzeyler varsa yüzeyi seçip sağ tıklayıp Reverse Faces seçeneğine tıklamalısınız.

10) Eğrisel yüzeylerin segmentini arttırma

Sketchup çalışmalarınız sırasında yay,daire vb eğrisel yüzeyleri ve çizgileri yumuşatır.Ancak üzerinde çalışmanız gerektiktiğinde daireyi oluşturan 24 segmenti (segmentler arttırılabilir) görmeniz gereklidir.

segment-artirma

Çizgileri görmeniz için yukarı menüden View >Hidden geometry seçeneğine tıklayın.
Eğerki bu çizgileri arttırmak isterseniz 2 boyutlu şeklin çizimi seçip entity info kısmından segment sayısını değiştirebilirsiniz.

3 Boyutlu Yazıcılarda Çıktı almak için Konuyla ilgili videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz, görüldüğü üzere modellemeye çok fazla dikkat ediliyor ;

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı !

Lütfen reklam engelleyicinizi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün!